New Hope
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Just ask me

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Lewis Blackwood

Lewis Blackwood


Aantal berichten : 174

My Character
Age: As old as I want myself to be (16 years)
Partner: No
Status: Piss off

Just ask me Empty
BerichtOnderwerp: Just ask me   Just ask me Icon_minitimedo nov 06, 2014 8:27 pm

Lewis Blackwood
Life is too short to be following the rules


Verveeld keek Lewis om zich heen. Nonchalant gooide hij het klokhuis van een -natuurlijk gestolen- appel weg. Voor het eerst in tijden was hij weldoorvoed en kon hij zeggen dat het goed ging. Natuurlijk werkte het 'goed' ook tegen hem. Verveling begon op te spelen en hij zocht afleiding. Afleiding in het stelen van dingen. Zijn zakken zaten vol met muntgeld en houdbaar voedsel. Een stukje brood hier, een muntje daar, een zilveren ring die op een tafeltje lag en fijn bewerkt sleuteltje van een juwelenkist.
Hier en daar pakte Lewis wat uit de zakken van mensen. Vaak zat er niets in, behalve een zakdoek of een boodschappenlijstje. Die gooide hij allemaal weg, omdat hij er toch niets aan had.
Ineens zag Lewis haar. Een jonge dame met rood haar. Hij liep nonchalant op haar af, zijn blik op een kraampje gericht. Hij liep tegen haar aan, zocht met zijn hand naar haar zak, vond hem, greep het eerste wat hij te pakken kreeg en haalde zijn hand weer uit de zak. Dit alles gebeurde zo snel dat de meeste slachtoffers niet door hadden dat ze werden bestolen.
Gehaast liep Lewis verder. Wat was zijn vangst deze keer?

{+ Eerste post voor Cora}

darren criss. @ atf
Terug naar boven Ga naar beneden
Cora Alangail

Cora Alangail


Aantal berichten : 27

My Character
Age: 22
Partner: //
Status: In dire need of adventure.

Just ask me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just ask me   Just ask me Icon_minitimevr nov 07, 2014 3:19 pm

Het was druk op de markt. Cora slenterde tussen de mensen door met haar blik op de kraampjes. Haar kleding stelde niet veel voor; een verwassen hemd met een scheur in de zij en een broek die op de knie kapot was. Het was het eerste wat ze zo snel te pakken had gekregen. Ze liep met haar handen in de zakken van haar broek en baalde dat ze geen geld mee had genomen, of beter gezegd, vergeten was mee te nemen. Ergens was het misschien ook maar goed. De kraampjes waren te uitnodigend en ze zou toch alleen maar weer dingen kopen die ze niet nodig had. Goed, de stenen die ze spaarde had ze ook niet echt nodig, maar dat was weer een heel ander verhaal.
Haar kleren waren niet het enige wat er haar vandaag behoorlijk armoedig uit deed zien; het feit dat ze de hele ochtend in de tuin bezig was geweest en dus de nodige vegen aarde en schrammen op haar armen en handen had maakte van haar ook niet een erg extravagante verschijning.
Haar blik viel op een vrouw die puur opviel omdat haar haar net zo fel van kleur was als dat van Cora. Bijna had deze haar dan ook gegroet, puur daarom, maar de vrouw had iets wat haar tegenhield. Misschien waren het haar chique, rijkelijk versierde kleren of haar opgestoken haar en afstandelijke, verveelde expressie, maar iets weerhield Cora ervan er amicaal op af te stappen. Echter, voor ze met haar ogen kon knipperen, stapte een jongen op de vrouw af. Deze ontging wat er gebeurde nadat de jongen tegen haar opgebotst was, omdat ze vooral tijd had voor haar eigen verontwaardiging, maar Cora zag het. Ze onderdrukte een kleine grijns. Ordinair jatten. Daar had ze zich destijds ook wel schuldig aan gemaakt, al was het vooral bravoure geweest gemixt met de hang naar actie en avontuur.
Echter, kort nadat de jongen weer de massa in was verdwenen begon de vrouw door te krijgen dat ze iets miste en slaakte een kreet.
"Houdt de dief!" klonk haar harde, ietwat schelle stem, die in drie woorden even de hele markt stil kreeg. Een stem als een misthoorn, maar de ogen van een mol, dacht Cora. Er ontstond gedrang. Uit nieuwsgierigheid ging Cora achter de jongen aan. Nou ja, de richting waarin ze hem had zien verdwijnen in ieder geval. Dit rook naar een goed oud avontuur en oude gewoontes raakte je zelden echt kwijt.
Echter, de jongen was goed, want ze zag hem aanvankelijk nergens meer. Tot ze iemand gehaast zag lopen. Casual, nog steeds met haar handen in haar zakken kwam ze naast hem lopen.
"Deed je netjes," zei ze nonchalant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lewis Blackwood

Lewis Blackwood


Aantal berichten : 174

My Character
Age: As old as I want myself to be (16 years)
Partner: No
Status: Piss off

Just ask me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just ask me   Just ask me Icon_minitimevr nov 07, 2014 7:48 pm

Lewis Blackwood
Life is too short to be following the rules


Een mooi zakhorloge lag in zijn hand. Rijkelijk versierd met bloemen. Op de achterkant stonden twee initialen; TS en LH. Waarschijnlijk had ze een vriend of een man. Nou ja, wat maakte hem het ook uit. Hij had een zakhorloge. Maar wat moest hij ermee? Hij had er niets aan. Verkopen. Ja, dat kon. Er bestond wel een grote kans dat de winkelier hem aan zou zien voor een zwerver en het horloge niet aannam. Maar ja, daar verzon hij nog wel wat op. Iets over een dode oma ofzo.
Toen Lewis om zich heen keek, viel een jonge roodharige vrouw op. Ze had dezelfde kleur haar als de vrouw die hij had bestolen en even dacht hij dat ze hem had gevonden. Maar nee, deze vrouw kwam, met haar handen in haar zakken, naast hem lopen. 'Deed je netjes,' zei ze nonchalant. Lewis antwoordde niet. Had ze het gezien? Vast wel, anders zou ze er geen opmerking over maken. Hij negeerde haar zo goed en kwaad als het ging. Op dit moment had hij geen behoefte aan een goed gesprek.
Als eerste moest de jongen op zoek naar een klokkenmaker of juwelier. Hij haalde het zakhorloge nog eens tevoorschijn en bekeek het goed. Zelfs de wijzers waren rijk versierd met bloemen. Al met al een mooi staaltje kunst. Een paar straten verder was een juwelier. Die zou hier vast wel wat geld voor neertellen.

darren criss. @ atf
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Just ask me Empty
BerichtOnderwerp: Re: Just ask me   Just ask me Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Just ask me
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New Hope :: ♠ New Albion :: The market-
Ga naar: