New Hope
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Will Turner
Captain
Will Turner


Aantal berichten : 197

My Character
Age: 22
Partner: The ship and the seas, best partners I've ever had
Status: Overthinking why people are so fucking stupid sometimes

Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Empty
BerichtOnderwerp: Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]   Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Icon_minitimedi maa 04, 2014 9:00 pm






Will Turner
Male • 22 • Captain




Bij elke kleine golf die onder de Dutchman vandaan kwam, leek ze te zuchten. Alsof het leven in een haven vast zitten super zwaar was. Alsof ze zich verveelde. Of het was ouderdom. Will stond voorop het dek, steunend met beide onderarmen over de reling. Het was avond, net tegen middernacht. Vanaf land was veel geluiden te horen, zoals muziek, gelach en geruzie. Maar hier, hier in de haven was het behoorlijk stil, op het gekreun van de Dutchman na. Zijn blik gleed de reling af, van begin tot aan het eind. Ze was behoorlijk gehavend. Stukken hout waren door kanonskogels weggeslagen. Andere stukken waren gewoon van ellende eraf gevallen. Het schip was oud, maar functioneerde nog als één van de besten, als één van de sterkste. En het leek er niet op dat ze zich zomaar zou overgeven. Bij die gedachte glimlachte Will in zichzelf, terwijl zijn hand lichtjes over de rand gleed. Hij was trots, trots op het feit dat hij een eigen schip bezat. Een bemanning had onder zijn bevel. Ondanks de verschrikkingen die zich soms voordeden op zee, kon hij wel stellen dat hij misschien één van de gelukkigste personen op aarde was.
’Misschien binnenkort maar weer eens op pad,’ mompelde Will, meer tegen het schip dan tegen zichzelf. Deze haven had hij al weer gezien. Tenslotte dacht hij dat de bemanning het ook wel fijn zou vinden de open zee op te varen, te doen waar ze goed in waren. Hij voelde zich opgelucht bij het idee en wou zich omdraaien, tot hij het gekraak hoorde van planken. Over zijn schouder keek hij achterom, kijkend naar de persoon dat aan kwam lopen. ’Oh, jij ook nog hier..’ Een lichte glimlach speelde op zijn lippen. ’Ik dacht dat iedereen aan wal was.’

Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Swann

Elizabeth Swann


Aantal berichten : 31

My Character
Age: 21
Partner: 1 Thing, 2 Say, 3 Words, 4 You "I love you"
Status: Fine

Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]   Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Icon_minitimewo maa 05, 2014 11:54 am

Een lichte golf deed de hangmat waar Elizabeth in lag zachtjes heen en weer schudden. Haar ene been hing futloos buiten de hangmat, en de andere tegen haar aan. Met haar vinger speelde ze me een gekrulde lok haar. Al langere tijd was er niet zo veel te doen aan boord van de Black Pearl. De winter eiste zijn tol, en ze vaarden niet zo vaak meer uit. Nog een golf veroorzaakte dat het schip lichtjes kreunde. Met een zucht sprong de jonge vrouw op uit haar slaapplek. Het was zinloos om hier te blijven. De meeste bemanningsleden waren al vertrokken, de stad in. De kans dat ze het enige levende wezen aan boord was was redelijk groot. Elizabeth liep het krakende trapje richting het dek op. Met een grote zwaai opende ze het deurtje. Op het dek was het stil. Enkel het gekrijs van meeuwen en het gekraak van de Dutchman verdrongen het geluid van de kabbelende golfjes. Maar ze was niet alleen. Aan de reling van het schip geleund stond haar Captain, Will Turner. De man wie ze overal heen zou volgen. Haar stappen lieten de planken onder haar voeten kraken, en hij keek om. ’Oh, jij ook nog hier..’ Een lichte glimlach speelde op zijn lippen. ’Ik dacht dat iedereen aan wal was.’ Zei hij. Ze glimlachte verlegen. 'Dat dacht ik eerst ook...', zei ze zachtjes. Waarom sloeg ze altijd zo dicht als ze bij hem was?
Terug naar boven Ga naar beneden
Will Turner
Captain
Will Turner


Aantal berichten : 197

My Character
Age: 22
Partner: The ship and the seas, best partners I've ever had
Status: Overthinking why people are so fucking stupid sometimes

Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]   Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Icon_minitimedo maa 06, 2014 7:42 pm





Will Turner
Male • 22 • Captain


Een moment had Will eraan gedacht in zijn oude positie te blijven staan, uit te blijven kijken op de haven. Maar iets in hem hield hem tegen. De haven was zeker niet zijn meest favoriete plek. Sterker nog, hij haatte het. Al dat zeikende volk. Al die regels… Nee. Eén van zijn grootste –meest onmogelijke- dromen was de zeeën voor eeuwig te bevaren. Dat hij geen voedsel nodig had om te overleven. Dat de kanonskogels aangeleverd werden van verslagen schepen, die er dan toch niks meer aan zouden hebben. Echter was er naast deze hatelijke reden nog één. Zijn ogen die een eigen leven leken te leiden. Als magneten werden ze richting Elizabeth getrokken. Hij was er bewust van en probeerde zo vaak mogelijk weg te kijken zonder over te komen als een ongemakkelijk jongetje, wat maar een enkeling lukte. Om zich even bezig te houden keerde Will zich in haar richting en trok zichzelf op de reling. 'Dat dacht ik eerst ook...', zei ze zachtjes, als reactie op zijn opmerkingen. Enkele seconden keek hij onderzoekend naar haar. Elizabeth… Een trouwe crewlid dat enkele jaren terug aan boord gekomen was. Hij was blij met zo’n iemand aan boord. Erg blij. ’Je had geen behoefte aan drank?’ vroeg Will met een scheve grijns. Gekraak deed hem naar beneden kijken, naar de golvende zee dat onder de Dutchman vandaan kwam. ’Ah well, ik moet zeggen dat zo’n leeg schip ook wel eens fijn is. Het geeft wat rustgevends. Soort van.’ Goedzo Will! Filosofisch gaan doen, echt top! sprak een stemmetje in z’n hoofd. Hij trok een bedenkelijk gezicht. ’Zeg Elizabeth… Wat zou je ervan zeggen als we over twee dagen uitvaren? Het lijkt me dat we de boel hier wel weer gezien hebben.’ Enkel de gedachten al aan de wind door zijn haren en het spetterende water in z’n gezicht maakte hem vrolijk. Enthousiast. Gedreven. Alsof de wil van het leven terug was gekomen. Maar dat hield hij deels verborgen onder z’n eigen gemaakte masker. Hoewel hij net zat, sprong hij weer op. ’Maar hoe is het eigenlijk met je? Ik heb al een aantal dagen niet echt met je kunnen praten of zo..’

Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Swann

Elizabeth Swann


Aantal berichten : 31

My Character
Age: 21
Partner: 1 Thing, 2 Say, 3 Words, 4 You "I love you"
Status: Fine

Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]   Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Icon_minitimezo maa 09, 2014 7:51 am

Je had geen behoefte aan drank?’ vroeg Will met een scheve grijns. Elizabeth lachte zachtjes. 'Drank..', zuchtte ze. 'Een grote verspilling aan tijd en geld.' Ze keek weer naar haar Captain. ’Ah well, ik moet zeggen dat zo’n leeg schip ook wel eens fijn is. Het geeft wat rustgevends. Soort van.’ Elizabeth knikte instemmend. Niets was fijner dan de rust en de vredigheid van een stil schip. Het was in ieder geval beter dan zo'n stinkende kroeg. Een beetje aarzelend stapte de jonge vrouw naar voren, zodat ze naast Will kwam te staan. De planken onder haar voeten kraakten lichtjes. ’Zeg Elizabeth… Wat zou je ervan zeggen als we over twee dagen uitvaren? Het lijkt me dat we de boel hier wel weer gezien hebben.’ Even aarzelde ze. Ze snapte zijn drang on te varen, die voelde ze zelf ook. Maar was het wel zo verstandig met dit weer? De sneeuwstormen konden heel wat problemen opleveren, en grote stukken van de zee waren bevroren. 'Ik weet het niet...', begon ze. 'Met dit weer... Misschien kunnen we beter nog even wachten tot het wat warmer wordt. Ik bedoel, een groot deel van de zee is wel bevroren...', zei ze met haar warme stem. Ze keek omhoog naar de man die ze altijd zou volgen, waar naartoe dan ook. 'Maar jij blijft natuurlijk de Captain, jij moet het zeggen.', voegde ze er nog snel aantoe. Will sprong op. 'Maar hoe is het eigenlijk met je? Ik heb al een aantal dagen niet echt met je kunnen praten of zo..’, zei hij. Verlegen keek Elizabeth hem aan. Was hij echt geïnteresseerd in haar? Of was dat normaal? 'Eeh... Met mij is alles wel oke...', begon ze zachtjes. 'En met jou? Hoe gaat het met jou?'  
Terug naar boven Ga naar beneden
Will Turner
Captain
Will Turner


Aantal berichten : 197

My Character
Age: 22
Partner: The ship and the seas, best partners I've ever had
Status: Overthinking why people are so fucking stupid sometimes

Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]   Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Icon_minitimevr maa 14, 2014 9:26 pm





Will Turner
Male • 22 • Captain


Haar zachte lach drong binnen in zijn oren. Een aanstekelijke lach was het. Zo’n lach waar je om moest lachen, en niet omdat die ene opmerking of grapje grappig was. Het deed Will’s glimlach breder worden. 'Drank..', zuchtte ze. 'Een grote verspilling aan tijd en geld.' De eerste piraat die hij dat ooit heeft horen zeggen, op zo’n manier. Verspilling van tijd en geld… Ach ja, het was fijn eens een nuchter iemand aan boord te hebben. Iemand die bij z’n volle verstand was. ’Ergens heb je wel gelijk, ja.’ Gaf Will eerlijk toe. Nu was hij wel iemand die af en toe eens van een borreltje hielt. Puur om te ontspannen, om iets in zijn keel te hebben wat wat anders was dan water. Water… God wat wou hij graag die zee weer op. 'Ik weet het niet...', begon ze. 'Met dit weer... Misschien kunnen we beter nog even wachten tot het wat warmer wordt. Ik bedoel, een groot deel van de zee is wel bevroren...' En voor de tweede keer had Elizabeth een punt. Het was gevaarlijk om met dit weer te gaan varen. De kans om tegen een ijsblok op te varen was groot en dan waren ze verloren. De kans dat het schip zou zinken was dan erg groot. Maar toch… Het verlangen. 'Maar jij blijft natuurlijk de Captain, jij moet het zeggen.' Lichtjes knikte Will. ’Wederom heb je weer gelijk. Het risico is groot om te gaan varen met dit weer.’ reageerde hij met een zucht. Even leek hij zich erbij neer te leggen. ’Maar goed, wat voor piraten zouden we zijn als we geen risico willen lopen?’ Dit kon goed of slecht uitpakken. En op dit moment hielt Will zich vast aan de kinderlijke gedachte dat alles wel goed zou komen. Ze hadden genoeg ervaring. Zijn bruine ogen keken Elizabeth vragend aan, terwijl ze antwoord gaf: ? 'Eeh... Met mij is alles wel oke...' begon ze zachtjes. 'En met jou? Hoe gaat het met jou?' Volledig had de captain zich naar haar toegedraaid. Was zijn blik over gegaan van vragend naar onderzoekend. ’Wel oké? Op een positieve of negatieve manier?’ Hij wou niet dat ze zich hier vreselijk voelde. Dat ze zich verveelde of dat ze het niet naar d’r zin had. Ze was een belangrijk persoon op de Dutchman. Iemand die Will niet kwijt wilde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Swann

Elizabeth Swann


Aantal berichten : 31

My Character
Age: 21
Partner: 1 Thing, 2 Say, 3 Words, 4 You "I love you"
Status: Fine

Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]   Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Icon_minitimeza apr 05, 2014 4:20 pm

Toen de jonge vrouw haar mening over drank had gegeven stemde haar Captain met haar in. Onder haar tilde een golf het schip op, waardoor de Dutchman vermoeid kraakte. ’Wederom heb je weer gelijk. Het risico is groot om te gaan varen met dit weer.’ De stem van Will liet haar weer opkijken. ’Maar goed, wat voor piraten zouden we zijn als we geen risico willen lopen?’ Grijnzend keek Elizabeth Will aan. Natuurlijk had hij gelijk. Ze waren niet voor niets piraten. Natuurlijk was ze wel iets aan de rustige en nuchtere kant voor een piraat, ze bleef er wel eentje. Will draaide zich naar haar om toen ze vertelde hoe het met haar ging. ’Wel oké? Op een positieve of negatieve manier?’ Zijn stem klonk oprecht, en dat deed haar goed. Natuurlijk had het te maken met haar positie hier en zo, maar ze betrapte zichzelf er op dat ze hoopte dat het ook iets persoonlijks was. 'Positief, denk ik..' Antwoordde ze zoals altijd kalmpjes. 'Ja, positief.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]   Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ah.. You're here too [&Elizabeth Swann]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» »Elizabeth Swann«
» Ann Elizabeth Clark

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
New Hope :: ♠ Forrester Island :: Morristown :: The quay-
Ga naar: